Тема: Літературна казка. О.
Уайльд «Хлопчик-зірка».
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.
Цілі: навчальна
: сприяти усвідомленню учнями символічного значення образів
твору, його ідейно-художніх особливостей; розвивальна: формувати навички
аналізу літературної казки, характеристики образів, уміння розв’язувати
проблемні питання, висловлювати свої думки та враження; виховна:
виховувати на гуманістичному змісті казки, моральних цінностях, що втілені в
ній.
Тип уроку:
урок формування вмінь та навичок.
Обладнання:
портрет письменника, ілюстрації, відеозапис, видання казки.
Епіграфи:
Май душу, май серце і
будеш людиною на всі часи.
Ч. Діккенс.
Кожна людина - з кореня
добра і зла.
Г. Сковорода.
Не все те золото, що
блищить.
Прислів'я.
Проблема:
Що таке справжня краса?
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми й мети уроку
Вступне слово вчителя
Мабуть, лише в
казці ми можемо почитати (побачити), як герой миттєво із жорстоко, потворного
перетворюється на красивого, доброго і справедливого. На жаль, у житті таке
трапляється рідко або й зовсім не відбувається.
ІІІ. Повторення з теми «Казки»:
·
Літературна
розминка,
·
«У лукомор’я…”
·
Андерсен
«Соловей» (бліц-опитування)
IV.
Переказ
казки ланцюжком.
V.
Виконання
тестових завдань:
1.Лісоруби поверталися додому:
а) осінньої дощової ночі
б) морозної зимової ночі
в) чарівної ночі на Івана Купала
г) у полуденну спеку
2.Дорогою лісоруби побачили диво:
а) крижаний Гірський водоспад
б) галявину, де зібралися дванадцять братів-місяців
в) раду лісових звірів
г) озеро з киплячою водою
3.Лісоруби сперечалися:
а) осінньої дощової ночі;
б) морозної зимової ночі;
в) у полуденну спеку;
г) чарівної ночі на Івана Купала.
4.Хлопчик був жорстокий і себелюбний, бо вважав, що:
а) йому, як дуже красивому, все дозволено;
б) йому, як найрозумнішому, усі повинні підкорятися;
в) він може чинити, як хоче, бо він родом не із цього
села;
г) ним, як найталановитішим співаком, всі повинні
захоплюватися.
5. Хлопець учинив великий гріх:
а) забравши в названих батьків останні гроші;
б) прогнавши рідну матір;
в) залишивши своїх братів і сестер напризволяще в лісі;
г) відібравши у своєї сім’ї всю їжу.
6. Хлопчик-зірка перетворився із красеня на потвору:
а) із віслючими вухами;
б) із великим носом і шерстю на тілі;
в) із обличчям жаби та лускою на тілі;
г) із баранячими рогами, копитами замість ніг.
7. Хлопчик-зірка в новому потворному образі блукав світом:
а) дев’ять років;
б) п’ять років;
в) сім років;
г) три роки.
8. Хлопчика-зірку вартові продали в рабство:
а) Кощію Безсмертному;
б) злому чаклуну;
в) Сніговій Королеві;
г) Бабі-Язі.
9. Тричі виручав хлопчика із біди за те, що той його врятував, такий герой:
а) зайченя;
б) білочка;
в) кріт;
г) коноплянка.
10. Хлопчик-зірка віддавав щоразу знайдені монети:
а) різним калікам, жебракам;
б) бідним сиротам;
в) одному прокаженому;
г) бідним, зневаженим жінкам на згадку про матір.
11.Хлопчика, що знову став вродливим, прийняли в місті за свого володаря, тому
що:
а) він захистив місто від ворогів;
б) таким було давнє пророцтво;
в) так наказав Король і Королева;
г) чаклун виявився добрим і зробив його володарем.
12. Хлопчик-зірка став королем і:
а) нагородив своїх названих батьків, став милосердним;
б) забув про своїх батьків;
в) почав знову пишатися своєю вродою і гордувати всіма;
г) усіх звірів, яких колись образив, запросив жити в
зоопарку й мати їжу та притулок.
VI. Діаманта:
1.
Дитя-зірка
2.
Презирливий,
жорстокий
3.
Насміхається,
верховодить, гордує
4.
Прокляття,
прозріння, подорож, рабство
5.
Шукає,
допомагає, жертвує
6.
Милосердний,
добрий
7.
Правитель
VII.
Евристична
бесіда. Проблемні питання
- У чому полягає
основний конфлікт (зіткнення сил) у казці О. Уайльда «Хлопчик-зірка»? (Добро – зло, краса – потворність, краса зовнішня та
внутрішня).
- Як відбувається
еволюція (розвиток) образу головного героя (Від краси зовнішньої до
потворності й краси внутрішньої та краси зовнішньої і внутрішньої)
VIII.
Теорія
літератури
Поєднайте художні засоби із їх визначенням
Приклади
|
Художні засоби
|
Пекучий (мороз), задерев’янілі пальці, смуглолиці,
чорняві
|
Порівняння
|
Мов вирізьблені із слонової кістки, як пелюстки
нарциса, немов квітка в полі, як ропуха, як гадюка
|
Антитеза
|
Його поцілувала Крижана Королева; фіалки дивляться в
чисту воду; кам’яне серце вогнем обпікала; жалка кропива
|
Епітети (художні означення)
|
Смирення – гординя; милосердний – лихий
|
Метафори (слова в переносному значенні)
|
IX. Домашнє завдання
Підготуватися
до контрольної роботи
X. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна
вправа «Мікрофон»
Продовжте
речення.
«Прочитавши про Хлопчика-зірку, я зробив(-ла) для себе
висновок, що…»
Комментариев нет:
Отправить комментарий