Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№п/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
|
1. Вступ (2 години)
|
|||
1
|
Література як вид
мистецтва. Художній образ.
(ТЛ) Художній
образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
|
||
2
|
Поняття
про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про
героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах
різних народів.
(ТЛ) Початкове поняття про міф.
|
||
3
|
Популярні
міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Грецькі
міфи. Міф про Прометея. (ТЛ) Поглиблення
поняття про образ (міфологічний образ).
|
||
4
|
Міфи
про Геракла (1–2 міфи).
|
||
5
|
Дедал
і Ікар. Нарцис.
|
||
6
|
Пігмаліон
і Галатея. Орфей і Еврідіка.
|
||
7
|
Індійські
міфи. Творення. Про створення ночі.
Про потоп. Про золоті часи.
|
||
8
|
Єгипетські
міфи. Міф про те, як Тефнут
покинула Єгипет. (ТЛ) Мотив.
|
||
9
|
Позакласне читання №1. Харріс
Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса»
|
||
10
|
Розвиток
мовлення (усно). Твір з
елементами опису «Мій улюблений міфологічний герой».
|
||
11
|
Контрольна
робота №1. Різнорівневі завдання з
тем «Вступ», «Міфи народів світу»
|
||
3. Мудрість байки (3 години)
|
|||
12
|
Байка
як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови,
повчальний зміст. Езоп «Лисиця і виноград», «Крук і Лисиця». Поєднання
конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей
(працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в
алегоричних образах. (ТЛ) Байка.
|
||
13
|
Езоп. «Вовк і Ягня», «Мурашки й Цикада». Мораль
байок Езопа. (ТЛ) Езопова мова.
|
||
14-
15
|
Іван
Андрійович Крилов (1769–1844). «Квартет»,
«Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1–2 за вибором учителя). Моральні
проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (Байка напам’ять).
(ТЛ) Поглиблення
понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
|
||
16
|
Жуль
Верн (1828–1905). «П’ятнадцятирічний
капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. (ТЛ) Поглиблення
понять про роман (пригодницький роман)
|
||
17
|
Образ Діка Сенда, моральні
якості героя, його мужність і людяність.
|
||
18
|
Дік Сенд і його друзі.
|
||
19
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема
рабства в романі.
|
||
20
|
Описи природи.
|
||
21
|
Позакласне
читання №2. Д.Дефо. «Життя і
незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
|
||
22
|
Контрольна робота №2. Твір-характеристика персонажа.
|
||
23
|
Чарльз
Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.
|
||
24
|
Динаміка образу Скруджа,
причини його духовного переродження.
|
||
25
|
Сюжет і композиція повісті. (ТЛ) Поглиблення
понять про повість. Композиція.
|
||
26
|
Значення образу Різдва у
творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
|
||
27
|
Розвиток
мовлення №2 (пис.). Написання
вітального слова на честь літературного героя.
|
||
28
|
Микола
Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч
перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.
|
||
29
|
Тема кохання. Образи Оксани
і Вакули.
|
||
30
|
Роль фантастики в повісті.
|
||
31
|
Елементи фольклору
(традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи
казки).
|
||
32
|
Контрольна робота
№3. Різнорівневі завдання з
теми «Пригоди і фантастика».
|
||
Завершення І семестру
|
|||
33-
34
|
Антон
Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон». Викриття
пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова. Символічність
назви.
(ТЛ) Гумор,
іронія, художня деталь, підтекст.
|
||
35
|
А. П. Чехов. «Товстий і тонкий». Діалог
як основна форма розкриття сюжету.
|
||
36
|
Майстерність
письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст.
|
||
37
|
Джек
Лондон (1876–1916). «Жага
до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
|
||
38
|
Характеристика героїв
твору. Значення назви оповідання.
|
||
39
|
Описи природи та їхня роль
у тексті.
|
||
40-
41
|
Володимир
Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий
музикант».Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі.
Тема мистецтва.
|
||
42
|
Образ Максима Яценка,
твердість його переконань, увага й повага до інших.
|
||
43
|
Петро Попельський та
Евеліна.
|
||
44
|
Українська природа, народні
образи й традиції в повісті.
|
||
45
|
Розвиток
мовлення №3(усно). Інсценізація
твору за темою (А.П.Чехов, В.Г.Короленко).
|
||
46
|
Контрольна робота
№4. Різнорівневі тести з теми
«Людські стосунки».
|
||
47
|
Мацуо
Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення
японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта
художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку.
|
||
48
|
Зображення
станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
(3
– 4 хайку напам’ять).
|
||
49
|
Роберт
Бернс (1759–1796). «Моє
серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса.
Антитеза (рідний край – чужина). (Вірш напам’ять).
|
||
50
|
Елементи
фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
(ТЛ) Ліричний
герой.
|
||
51
|
Виразне читання напам’ять
хайку та вірша Р.Бернса «Моє серце в верховині…»
|
||
52
|
Джанні
Родарі (1920–1980). «Листівки
з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм
вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.
|
||
53
|
Позакласне
читання №3. Тургенєв І. С.
Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак»).
|
||
54
|
Контрольна робота №5.
Твір-опис за картиною І.Шишкіна
«Ранок у сосновому лісі».
|
||
55
|
Рей
Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка».
Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». (ТЛ) Поглиблення
поняття про фантастику.
|
||
56
|
Образ
Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї
твору.
|
||
57
|
Роберт
Шеклі (1928–2005). «Запах
думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне
випробування Кліві.
|
||
58
|
Роздуми
автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра
в перемогу людського розуму.
|
||
59
|
Позакласне читання
№4. Бредбері Р. «Все літо в
один день»
|
||
60
|
Астрід
Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). Основні
відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних
країнах.
|
||
61
|
«Міо, мій Міо». Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.
(ТЛ) Поглиблення понять про повість
(повість-казка).
|
||
62
|
Образи головних героїв.
Перемога добра над злом.
|
||
63
|
Розвиток мовлення
№4(пис.). Переказ
епізоду твору.
|
||
64
|
Міхаель
Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Недогадія та її мешканці(король, Лукас, пан Ермель,
пані Штоцкер) (розділ третій).
(ТЛ) Поглиблення
понять про роман (фантастичний роман).
|
||
65
|
Моральні
цінності, що стверджуються в романі М.Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (дружба,
кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).
|
||
66
|
К.Нестлінгер
«Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. (ТЛ) Поглиблення
понять про повість (психологічна повість).
|
||
67
|
Конрад і його становлення у
світі.
|
||
68
|
Контрольна
робота №6. Різнорівневі
завдання з теми «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом».
|
||
9. Підсумки (2 години)
|
|||
69-70
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
||
Для вивчення напам’ять
·
І.А Крилов (1 байка
за вибором учителя та учнів).
·
Р. Бернс. «Моє серце
в верховині…»
·
М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)
Комментариев нет:
Отправить комментарий