Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 години.
№п/п
|
Дата
|
Зміст
навчального матеріалу
|
1
|
Література і культура. Роди
літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. (ТЛ)
Рід літератури, епос, лірика, драма.
|
|
2
|
Літературний процес. Основні
літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в
різних країнах. (ТЛ) Початкові поняття про
літературний напрям, літературну течію.
|
|
3
|
Загальнокультурне значення
священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна
основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як
пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської
міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні
міфи Вед.
(ТЛ) Поглиблення
понять про міф, міфологічний образ.
|
|
4
|
Біблія як основа
двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і
міфологією. Структура Біблії, її складники.
|
|
5
|
Ключові ідеї та образи Старого
і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10
заповідей).
|
|
6
|
Новий Заповіт (Євангеліє —
2–3 розділи).
|
|
7
|
Морально-філософський зміст
біблійних сюжетів і образів.
|
|
8
|
Розвиток мовлення(усно)№1.
Твір-опис за картиною на біблійні сюжети.
|
|
9
|
Коран (огляд). Коран
– головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер
людського життя.
|
|
10
|
Контрольна робота №1.
Різнорівневі завдання з тем «Вступ», «Священні книги людства як пам’ятки
культури і джерело літератури».
|
|
11
|
Поняття про античність, її
хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка
розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і
світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до
життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис,
поєднання реального і міфологічного та ін.).
|
|
12
|
Давньогрецька міфологія.
Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного
епосу. Міфи троянського циклу. Паріс викрадає Єлену. Смерть
Ахілла. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу.
Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко
розбрату, троянський кінь та ін.).
|
|
13
|
Гомер та його значення в
історії розвитку європейських літератур.«Іліада» (огляд). Міфологічна
основа гомерівського епосу.
(ТЛ) Героїчний
епос, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр).
|
|
14
|
«Двобій Ахілла і
Гектора» (пісня 22, вірші140–410). Образи Ахілла і
Гектора. Порівняльна характеристика образів.
|
|
15
|
«Пріам у Ахілла» (пісня
24, вірші 470–670). Гуманістичний
зміст «Іліади». Катарсис.
|
|
16
|
Особливості розвитку і види
лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н.е.). «Добре вмирати
тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя.
Авторська позиція. Сапфо (VII–VI ст. до н.е.). «До
Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до
Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і
переживань. (ТЛ)Елегія.
|
|
17
|
Давньогрецький театр, його
характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри
давньогрецької драми — трагедія і комедія.
Есхіл (бл. 525–бл.
456 рр. до н. е.). «Прометей закутий».Значення творчості Есхіла для
розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу
про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії.
«Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.
(ТЛ) Трагедія.
|
|
18
|
Публій Вергілій Марон (70–19
рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок
твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння,
утвердження величі держави.
|
|
19
|
Образ Енея та його значення в
композиції твору.
|
|
20
|
Квінт Горацій Флакк (65–8 рр.
до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема
мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії.
Розуміння автором значення свого доробку. (ТЛ) Ода.
|
|
21
|
Позакласне читання №1.
Тема поета і поезії у світовій літературі(Горацій – Жуковський – Пушкін –
Рильський).
|
|
22
|
Публій Овідій Назон
(43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні
елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і
філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця
з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ
відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу
«Сумні елегії»). Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.
|
|
23
|
Контрольна робота №2.
Різнорівневі завдання з теми «Античність».
|
|
24
|
Середньовіччя як доба, її
хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур.
Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя.
Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.
|
|
25
|
Особливості розвитку китайської
лірики епохи Тан. Лі Бо (701–762). «Печаль
на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля
південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив
даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси
природи і духовного життя.
|
|
26
|
Ду Фу (712–770). «Весняний
краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття», «Пісня про хліб і шовк». Зв’язок
поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд.
Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його
сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.
|
|
27
|
Золота доба персько-таджицької
лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям
(бл. 1048–після 1122). Рубаї.Лаконізм і
місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара
Хайяма.(ТЛ) Рубаї (2 – 3 рубаї напам’ять за
власним вибором)
|
|
28
|
Література середньовічної
Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про
Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа
твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в
«Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи
фольклору. Особливості поетичної мови твору.
(ТЛ) Поглиблення
понять про героїчний епос (середньовічний).
|
|
29
|
Розвиток мовлення № 2(пис.).
Порівняння персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд — Ганелон, Карл — Ганелон).
|
|
30
|
Аліг’єрі Данте (1265–1321).
Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова
постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна
характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого
почуття кохання. (ТЛ) Сонет.
|
|
31
|
Позакласне читання №2.
Рудакі. Газелі, рубаї, бейти.
|
|
32
|
Контрольна робота №3.
Твір на літературну тему («…головне, Що нам дається тут, – життя:
пильнуй же!»(Омар Хайям) або «За що можна «…й кров пролити, трупом
впасти»?»(за «Піснею про Роланда»)
|
|
Завершення І семестру
|
||
33
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в
Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і
літератури.
|
|
34
|
Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети
№ 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ
ліричного героя та героїні. (Сонет напам’ять за власним вибором).
|
|
35
|
Утілення гуманістичних ідеалів
у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. (ТЛ) Поглиблення
поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб.
|
|
36
|
Вільям Шекспір (1564–1616).
Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури
і світового мистецтва. Сонети № 66, 116, 130. Основні
теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. (Сонет
напам’ять за власним вибором).
|
|
37
|
Відображення внутрішнього світу
ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні
особливості сонетів В. Шекспіра.
|
|
38
|
Розвиток мовлення №3
(пис.). Порівняльний аналіз сонетів Ф. Петрарки та
В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів.
|
|
39
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта»
В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і
забобонів. (ТЛ) Поглиблення поняття про
трагедію.
|
|
40
|
Оспівування чистого
пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість
(зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). (ТЛ) Поглиблення поняття
про вічний образ.
|
|
41
|
Проблема життя і смерті.
Трактування фіналу.
|
|
42
|
Гуманістична цінність трагедії
В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.
|
|
43
|
Мігель де Сервантес Сааведра
(1547-1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія
створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер.
Особливості сюжету і композиції твору.(ТЛ) Поглиблення
поняття про роман.
|
|
44
|
Конфлікт високих прагнень Дон
Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.
«Донкіхотство».
|
|
45
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні
образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. (ТЛ) Поглиблення
поняття про вічний образ.
|
|
46
|
Синтез різних жанрових ознак у
романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького,
філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору,
можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів.
|
|
47
|
Контрольна робота №4.
Різнорівневі завдання з теми «Відродження».
|
|
48
|
Бароко
як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні
представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).
|
|
49
|
Із лірики європейського
бароко. Джонн Донн (1572–1631).«Щоб мучить мене…». Напруга
почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.
(ТЛ) Поглиблення
понять про вірш (філософський).
|
|
50
|
Історичні умови, філософське та
естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього
напряму.
|
|
51
|
Мольєр (1622–1673).
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у
драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.
(ТЛ) Cатира, сарказм.
Поглиблення понять про гумор, іронію.
|
|
52
|
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика
і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
|
|
53
|
Основні образи комедії (пан
Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).
|
|
54
|
Засоби комічного (гумор,
іронія, сатира, сарказм).
|
|
55
|
Розвиток мовлення(усно) №4.
Складання рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич», або Інсценізаця
уривків комедії Мольєра «Міщанін-шляхтич».
|
|
56
|
Позакласне читання №3.
Бунін І. О. «Красуня»
|
|
56
|
Контрольна робота №5. Різнорівневі
завдання з теми «Бароко і класицизм».
|
|
7. Література
XX–XXI СТ. У пошуках себе і високого польоту (6 годин)
|
||
57
|
Антуан де Сент-Екзюпері
(1900–1944). Людські взаємини, моральні цінності в
казці-притчі «Маленький принц». (ТЛ)Притча.
|
|
58
|
Художні образи.
|
|
59
|
Філософський зміст твору.
|
|
60
|
Річард Бах (нар.
1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору як
філософська метафора людського буття.
(ТЛ) Поглиблення
понять про метафору.
|
|
61
|
Утілення прагнення до високої
мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання.
|
|
62
|
Алегоричні образи повісті.
Ознаки притчі у творі.
(ТЛ) Поглиблення
понять про алегорію.
|
|
Резервні години.
|
||
63
|
Барбара Космовська (нар.
1958). Художній світ Б. Космовської.«Буба».
Ідея поваги й любові до людини.
|
|
64
|
Барбара Космовська. «Буба»,
«Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Сімейні цінності
у творі.
|
|
65
|
М.Аромштам.
«Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на
один світ.
|
|
66
|
Моральні
проблеми та їхнє осмислення у творі.
|
|
67
|
Контрольна робота №6. Твір на
літературну тему.
|
|
68
|
Позакласне читання №4.
Парр М. «Вафельне серце» або Старк У. Маленька книга про
любов
|
|
8. Підсумки (2
години)
|
||
69-70
|
Узагальнення та систематизація
навчального матеріалу.
|
Для вивчення напам’ять
·
Омар Хайям (2-3
рубаї за вибором учня)
·
Ф. Петрарка (сонет
за вибором учнів)
·
В. Шекспір (сонет за
вибором учнів)
Комментариев нет:
Отправить комментарий