Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№п/п
|
Дата
|
Зміст
навчального матеріалу
|
||
1-2
|
Оригінал і переклад. Види
перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.
(ТЛ) Поглиблення
понять про оригінал і переклад. Переспів.
|
|||
3
|
Билина як жанр. Поетичне
відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин
(Київський, Новгородський). «Ілля Муромець і
Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня
вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і
Соловей-Розбійник». (ТЛ) Билина,
гіпербола.
|
|||
4
|
Розвиток мовлення №1(усно).
Твір-розповідь з елементами опису за картиною В.Васнецова «Три богатирі».
|
|||
5
|
Утілення людських чеснот в образах
героїв билин. Елементи фольклору.
|
|||
6
|
Балада як жанр фольклору та
літератури. Характерні ознаки балади.
Фольклорні балади. «Король
Лір і його дочки». (ТЛ) Балада
(фольклорна і літературна).
|
|||
7
|
«Як Робін Гуд став
розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї
свободи і служіння народові.
|
|||
8
|
Образ народного захисника
Робіна Гуда.
|
|||
9
|
Літературні балади. Йоганн
Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805).«Рукавичка». Випробування
головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага,
людська гідність.
|
|||
10
|
Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь».
Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.
|
|||
11
|
Символічні образи, елементи
фольклору у творі.
|
|||
12
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада
про вересовий трунок».Основний конфлікт балади (батько і син – король,
свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в
захисті національних цінностей. Символіка твору. (ТЛ) Символ.
|
|||
13
|
Позакласне читання №1.
О.Пушкін. Балада «Пісня про віщого Олега».
|
|||
14
|
Розвиток мовлення №2
(пис.). Відгук на літературну баладу.
|
|||
15
|
Контрольна робота №1. Виконання
різнорівневих завдань з тем «Вступ», Билини і балади».
|
|||
16
|
Вальтер Скотт (1771–1832).
«Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт –
засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
(ТЛ) Поглиблення
понять про роман(історичний роман).
|
|||
17
|
Історичний колорит твору та
засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
(ТЛ) Початкові
поняття про художній час, художній простір.
|
|||
18
|
Зіткнення добра, краси й
справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера,
принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.
|
|||
19
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби
створення образу.
|
|||
20
|
Друга світова війна у
європейській поезії. Зображення
трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. К. І.
Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з
Вестерплятте». А. Марґул-Шпербер. «Про назву
концтабору Бухенвальд».
|
|||
21
|
Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…».
|
|||
22
|
Василь Володимирович Биков
(1924–2003). «Альпійська балада».Особливості сюжету і композиції повісті.
(ТЛ) Види
й функції пейзажу у творі.
|
|||
23
|
Образи Івана Терешка і Джулії.
Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
|
|||
24
|
Гуманістичний зміст повісті.
Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
|
|||
25
|
Позакласне читання №2. Л.Уліцька.
«Паперова перемога»
|
|||
26
|
Контрольна робота №2. Твір на літературну
тему.
|
|||
27
|
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній
дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви
оповідання.
|
|||
28
|
Віра у внутрішні можливості
людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.
|
|||
29
|
Образи Бена і Деві, художні
засоби їхнього створення. Утвердження сімейних цінностей.
|
|||
30
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). Протистояння
і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези
у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль,
Полковничий син).
|
|||
31
|
Проблема духовного випробування
людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет
і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина має
залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність
моральним принципам). (Вірш напам’ять).
|
|||
32
|
Контрольна робота №3. Виконання
різнорівневих завдань з теми «Духовне випробування людини».
|
|||
Завершення І семестру
|
||||
33
|
Олександр Сергійович Пушкін
(1799–1837). Дитинство та юність О. С. Пушкіна.
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19
жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі. (ТЛ)Поглиблення понять про
вірш, образ автора.
|
|||
34
|
Олександр Грін (1880–1932). «Пурпурові
вітрила».
(ТЛ) Поглиблення
поняття про повість.
|
|||
35
|
Основний конфлікт твору (Каперна — мрія).
|
|||
36
|
Ассоль і Грей.
|
|||
37
|
Символіка образу пурпурових вітрил.
|
|||
38
|
Поєднання реального і фантастичного в повісті.
|
|||
39
|
Вірші зарубіжних поетів про
дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»),
Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»).
(Вірш напам’ять за власним
вибором)
|
|||
40
|
К. М. Симонов («Жди
мене…». (Вірш напам’ять)) та інші – 2-3 за вибором учнів і
вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.(ТЛ) Поглиблення
понять про вірш, образ автора.
|
|||
41
|
Розвиток мовлення №2(пис.).
Ідейно-художній аналіз поетичного твору.
|
|||
42
|
Виразне читання віршів напам’ять.
|
|||
43
|
Контрольна робота №4. Твір на
літературну тему.
|
|||
44
|
Детектив як жанр літератури,
характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По
(1809–1849) — засновник жанру детективу у світовій літературі.
Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».
(ТЛ) Оповідач
і розповідач. Початкове поняття про точку зору.
|
|||
45
|
Особливості композиційної
будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних
точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи
Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
|
|||
46
|
Артур Конан Дойл (1859–1930) —
відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах.
Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка
рудих».
|
|||
47
|
Шерлок Холмс як безпосередній
учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
|
|||
48
|
Сутність «дедуктивного методу»
Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом
створення атмосфери таємничості.
|
|||
7. Світова
новела (6 годин)
|
||||
49
|
Новела як літературний жанр, її
характерні ознаки. О. Генрі (1862–1910) –
майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні
мотиви у творі, художні деталі. (ТЛ) Новела.
|
|||
50
|
Новела «Останній
листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього.
Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха,
найкращий «шедевр» митця).
|
|||
51
|
Образи дівчат (Сью, Джонсі),
їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач.
|
|||
52
|
Позакласне читання № 3. Хемінгуей Е. «Кішка на
дощі»
|
|||
53
|
Видатний англійський
фантаст Герберт Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і дитини
в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.
Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль
елементів фантастики.
(ТЛ) Поглиблення
понять про оповідача і розповідача, точку зору.
|
|||
54
|
Рюноске Акутаґава (1892–1927)
– майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну
справедливість у новелі «Павутинка». (ТЛ) Новела
та її різновиди.
|
|||
55
|
Філософський зміст твору.
Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).
|
|||
56
|
Розвиток мовлення № 4 (усно).
Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають
головну ідею твору (вивчені твори О.Генрі, Г.Уеллса, Р.Акутагави за темою).
|
|||
57
|
Контрольна робота № 5. Різнорівневі
завдання з тем «Літературний детектив», «Світова новела».
|
|||
58
|
Айзек
Азімов (1920–1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини
й людства.
|
|||
59
|
Образ Джорджа Плейтена.
Проблема духовної реалізації людини.
|
|||
60
|
Розуміння сутності культури й
освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського
інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
|
|||
61
|
Діана
Вінн Джонс (1934–2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання
елементів казки та детективу у творі. (ТЛ) Поглиблення
понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.
|
|||
62
|
Образ
Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
|
|||
63
|
Значення художнього
прийому чаклунства у творі.
|
|||
Резервні години.
|
||||
64
|
Корнелія Функе (нар. 1958).
«Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. (ТЛ) Поглиблення
уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.
|
|||
65
|
Образ Меґі – дівчинки, котра
любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і
реального світів.
|
|||
66
|
Позакласне читання №4.
Старк У. «Петер і червоний птах»
|
|||
67
|
Контрольна робота №4.
Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. Я і світ».
|
|||
68
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|||
69
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|||
70
|
Література на літо
|
|||
·
Р.
Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»,
·
К.
Симонов «Жди мене…»).
·
Кіплінг
«Якщо…»
Комментариев нет:
Отправить комментарий