Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№п/п
|
Дата
|
Зміст
навчального матеріалу
|
1
|
Художня література – духовна
скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.
|
|
2
|
Фольклор, його характерні
ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки,
пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів.
Література і фольклор.
(ТЛ). Фольклор,
прислів’я, приказка, загадка, пісня.
|
|
3
|
Жанрова специфіка фольклорної і
літературної казки. Казки про тварин. Різновиди
казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні
ознаки. Чарівні, соціально-побутові казки.
|
|
4
|
Індійська народна казка «Фарбований
шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи
житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських
якостей. Повчальний зміст казки. (ТЛ)Алегорія.
|
|
5
|
Японські народні
казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик».Відображення любові до праці,
кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний
колорит японських казок.
|
|
6
|
Китайська народна
казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення
образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
|
|
7
|
Арабська народна
казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження
жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
|
|
8
|
Утілення в образі
Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
|
|
9
|
Брати Я. і В. Ґрімм. Значення
діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні
цінності в казках.
|
|
10
|
«Пані Метелиця». Характеристика образів
персонажів.
|
|
11
|
Позакласне читання №1. Перро
Ш. Казки («Синя борода», «Кіт у чоботях», «Чарівниці», «Химерні
бажання»)
|
|
12
|
Олександр Сергійович Пушкін
(1799–1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила».
Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. (Вступ
напам’ять).
(ТЛ) Початкові
поняття про оригінал і переклад.
|
|
13-14
|
«Казка про мертву царівну і
сімох богатирів». Система образів. Автор. (ТЛ) Початкове
поняття про автора.
|
|
15
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева».
|
|
16 – 17
|
Змалювання протистояння щирих
людських стосунків фантастичному світу зла в казці «Снігова королева». (ТЛ)Антитеза.
|
|
18
|
Розвиток мовлення №1(усно).
Усний переказ казки Г.К.Андерсена «Снігова королева» від імені однієї з
дійових осіб.
|
|
19
|
Оскар Уайльд (1854–1900).
«Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.
|
|
20
|
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.
|
|
21
|
Еволюція образу головного героя.
|
|
22
|
Контрольна робота№1. Різнорівневі
завдання з теми «Вступ», «Казки народів світу».
|
|
23
|
Джон Кітс (1795–1821). «Про
коника та цвіркуна».Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія
землі не вмре ніколи…»).
(ТЛ) Початкове
поняття про вірш.
|
|
24
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). «Нічна
пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й
людини в поетичному творі. (Вірш напам’ять).
|
|
25
|
Генріх Гейне (1797–1856). «Задзвени
із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із
фольклором (пісня).(Вірш напам’ять).(ТЛ) Епітет,
метафора.
|
|
26
|
Розвиток мовлення №2
(пис.) Твір-опис за картиною А.Пластова «Перший сніг».
|
|
27
|
Виразне читання напам’ять
віршів В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього», Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»
|
|
28
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Снап». Авторськіспостереження
за світом природи. (ТЛ) Пейзаж.
|
|
29
|
Утвердження любові до всього живого. (ТЛ) Тема, ідея.
|
|
30
|
Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях
твору.
|
|
31
|
Контрольна робота №2.
Різнорівневі завдання з теми «Природа і людина».
|
|
32
|
Позакласне читання №2. Бюрґер
Г. і Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона
Мюнхгаузена»
|
|
Завершення І семестру
|
||
33
|
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди
Тома Сойєра».
|
|
34
|
Світ дорослих і світ дітей у
повісті.
(ТЛ) Початкові
поняття про сюжет.
|
|
35
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. (ТЛ) Портрет.
|
|
36
|
Ставлення автора до своїх героїв.
|
|
37
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).
|
|
38
|
Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна».
|
|
39
|
Щирість, мужність і оптимізм
героїні твору, її вплив на життя міста.
|
|
40
|
Полліанна та її друзі.
|
|
41
|
Художні засоби розкриття образу
Полліанни.
|
|
42
|
Ідея радості життя й відкриття
світу у творі.
|
|
43
|
Розвиток мовлення (усно) №3.
Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.
Том Сойєр і Полліанна).
|
|
44
|
Контрольна робота №3. Твір-роздум за темою.
|
|
45
|
Льюїс Керролл (1832–1898).
«Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із
біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. (ТЛ) Початкові поняття
про фантастику.
|
|
46-
47
|
Образ Аліси, світ її уяви і
захопливі пригоди.
|
|
48
|
Персонажі, які оточують героїню
|
|
49
|
Особливості художньої мови
твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами
(назвами), гра з правилами).
(ТЛ) Поглиблення
понять про казку (літературну), повість.
|
|
50
|
Марина Іванівна Цвєтаєва
(1892–1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний
світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі
Фінн та ін.).
|
|
51
|
Образ ліричної героїні, котра
любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
|
|
52
|
Позакласне читання №3.
Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»
|
|
53
|
Контрольна робота №4.
Різнорівневі завдання з теми «Сила творчої уяви».
|
|
54
|
Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі
і шоколадна фабрика».
(ТЛ) Персонаж і герой літературного
твору.
|
|
55 – 57
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі
та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
|
|
58
|
Доброта і щирість головного
героя.
|
|
59
|
Розвиток мовлення №4 (пис.). Твір-фантазія «Про що
мої мрії»
|
|
60
|
Туве Янсон (1914–2001).
«Зима-чарівниця». Чарівність художнього світу твору.
|
|
61
|
Його персонажі, утілення в них
ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
|
|
62
|
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина
для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість
художнього світу твору.
|
|
63
|
Оптимістичний образ Суботика,
його віра в силу думки й фантазії.
|
|
64
|
Реальне і фантастичне у творі.
|
|
65
|
Елементи фольклору (казки) та
їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і
прагнень особистості.
|
|
66
|
Контрольна робота №5.
Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв».
|
|
67
|
Позакласне читання №4. Cтарк У. «Чи вмієш ти
свистати, Юганно?»
|
|
7. Підсумки (2
години)
|
||
68
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
69
|
Узагальнення і систематизація
навчального матеріалу.
|
|
70
|
Література на літо.
|
·
О. С. Пушкін. Вступ
по поеми «Руслан і Людмила».
·
Й. В. Ґете. «Нічна
пісня подорожнього».
·
Г. Гейне. «Задзвени із глибини…».
Комментариев нет:
Отправить комментарий