Зарубіжна
література
10
клас – академічний рівень
(70 годин, 2 години на тиждень)
№ з\п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вступ. Із літератури реалізму
|
||
1.
|
Загальна характеристика розвитку культури та літератури
ХІХ століття. Реалізм як напрям у світовій літературі. Розквіт реалістичної
літератури, його зв’язок із розвитком природничих наук.
|
|
2.
|
Майстри соціальної прози: Стендаль, Оноре де Бальзак,
Г.Флобер, Ч. Діккенс та інші. Роль художньої літератури в культурному та
суспільному житті ХІХ ст.
|
|
3.
|
Позакласне
читання. Тургенєв.
|
|
4.
|
Життєвий і творчий шлях Стендаля. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.
|
|
5.
|
Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому
соціально-політичного й психологічного аспектів.
|
|
6.
|
Гостра критика режиму Реставрації.
|
|
7.
|
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством
як сюжетний стрижень роману.
|
|
8.
|
Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту.
|
|
9.
|
Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля.
|
|
10.
|
Виразне читання уривків роману «Червоне і чорне»(напам’ять).
|
|
11.
|
Контрольна робота. Твір за романом Стендаля «Червоне і чорне».
|
|
12.
|
Оноре де Бальзак – видатний
французький письменник, основоположник соціального реалістичного роману.
Бальзак і Україна.
|
|
13.
|
«Людська комедія» - грандіозна енциклопедія життя
Франції першої половини ХІХ ст., її проблематика й структура.
|
|
14.
|
Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек».
Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари»
Гобсека.
|
|
15.
|
Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто.
Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція і стиль
твору.
|
|
16.
|
Життєвий і творчий шлях Чарльза Діккенса. Творчість письменника як одна з вершин
англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції в його прозі.
|
|
17.
|
Місце роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій
спадщині
Ч. Діккенса. Гуманізм письменника, його співчуття до
принижених і знедолених, передовсім дітей.
|
|
18.
|
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та
бездуховності суспільства. Розвінчання, «де романтизація» злочинного світу.
|
|
19.
|
Влучність характеристики різних суспільних верств
Англії 30 – х років ХІХ ст. Провідні засоби індивідуалізації персонажів.
|
|
20.
|
Діккенс як майстер іронії і сарказму. Соціальна
дієвість творчості Діккенса.
|
|
21.
|
Розвиток мовлення. Усний твір за романом Ч. Діккенса «Пригоди Олівера
Твіста». Характеристика образів головних героїв твору.
|
|
22.
|
Контрольна робота. Тестування.
|
|
23.
|
Життєвий і творчий шлях Федора Достоєвського. Творчість письменника як одна з вершин
російської і всесвітньої літератури.
|
|
24.
|
Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та
їхнє втілення в художніх творах.
|
|
25.
|
Роман «Злочин і кара» як втілення нового, поліфонічного
типу художнього мислення, філософські, соціальні, психологічні й
морально-етичні ідеї твору.
|
|
26.
|
Еволюція образу Раскольнікова й розвінчання теорії
сильної особистості, «надлюдини».
|
|
27.
|
Розкриття складності та суперечливості духовного світу
людини.
|
|
28.
|
Система образів роману, значення й символіка його
назви.
|
|
29.
|
Розвиток мовлення. Твір-роздум щодо
проблем, що порушуються в романі Ф.Достоєвського «Злочин і кара»(письмово).
|
|
30.
|
Узагальнення та систематизація вивченого.
|
|
31.
|
Контрольна робота. Тестування.
|
|
32.
|
Лев Толстой. Життєвий і творчий шлях
письменника. Його духовні, творчі шукання та здобутки.
|
|
33.
|
Роман «Анна Кареніна». Основні проблеми твору.
Паралелізм у композиції роману.
|
|
34.
|
Образи головних героїв роману «Анна Кареніна» в їхній
психологічній глибині.
|
|
35.
|
Розвиток мовлення. Характеристика
суперечливого образу Анни(усно).
|
|
36.
|
Образ Левіна, його автобіографічна складова.
|
|
37.
|
«Діалектика душі» толстовських героїв.
|
|
38.
|
Загальнолюдське значення роману «Анна Кареніна».
|
|
39.
|
Розвиток мовлення. Твір-роздум за
творами Льва Толстого(письмово).
|
|
40.
|
Урок позакласного читання. Антон Чехов
(1860-1905). «Скрипка Ротшильда». Роль підтексту та художньої деталі у зображенні трагізму «дрібниць
людського життя».
|
|
41.
|
Контрольна робота. Тестування
|
|
42.
|
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку
поезії середини ХІХст. Поняття про «декаданс».
|
|
43.
|
М.Некрасов. Життєвий і творчий шлях
письменника. Некрасов як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком.
|
|
44.
|
Поетичне новаторство Некрасова(«О шостій вчора
завернув…», «Роздуми біля парадного під’їзду», «Трійка», «На смерть Шевченка»).
|
|
45
|
ПЧ Поезія Ф. Тютчева
|
|
46.
|
Волт Вітмен – американський
поет-новатор. Життєвий і творчий шлях письменника.
|
|
47.
|
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви.
Звернення до вільного вірша(верлібру). «Пісня про себе» - програмовий твір
поета.
|
|
48.
|
Шарль Бодлер – французький поет другої
половини ХІХст., пізній романтик і один із зачинателів символізму.
|
|
49.
|
Збірка «Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу
як семантико-образна вісь збірки. Традиційність і своєрідність вирішення
проблеми «поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
|
|
50.
|
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність
і сугестивність вірша «Вечорова гармонія».
|
|
51.
|
Символізм як літературний напрям останньої третини ХІХ
– початку ХХст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство
символістів.
|
|
52.
|
Поль Верлен. Музичність як важлива
ознака віршів Верлена, засіб прямого вираження інтуїтивно-емоційного,
несвідомого, настроєвого.
|
|
53.
|
Сугестивний характер віршів «забуті арієти», 2так тихо
серце плаче…», «Поетичне мистецтво».
|
|
54.
|
Артюр Рембо. Асоціативно-чуттєва картина
Всесвіту у віршах «Відчуття», «Голосівки».
|
|
55.
|
Засоби поетичного самовираження у поезії «П’яний
корабель».
|
|
56.
|
Виразне читання
поезій М.Некрасова, Вітмена, Ш.Бодлера та ін.
|
|
57.
|
Контрольна робота. Тестування.
|
|
58.
|
Еміль Золя – французький письменник,
теоретик натуралізму.
|
|
59.
|
Цикл романів Золя «Ругон-Маккари» - «природнича й
соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії».
|
|
60.
|
Роман «Кар’єра Ругонів» як вступ до циклу, визначення в
ньому її провідних тем і мотивів.
|
|
61.
|
Відображення художньої моделі часу й місця в ній родини
Ругонів.
|
|
62.
|
Символіка червоного кольору у романі «Кар’єра Ругонів».
|
|
63.
|
Оскар Вайльд – письменник англійського
раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.
|
|
64.
|
Роман «Портрет Доріана Грея» як осердя творчості
письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Риси
інтелектуального роману.
|
|
65.
|
Втілення різних форм естетизму в образах Безіла
Голуорда, Генрі Оттона та Доріана Грея.
|
|
66.
|
Співвідношення краси й моралі в долі Доріана Грея. Чи
може краса бути вільною від моралі, як таке вивільнення діє на особистість.
|
|
67.
|
Специфіка вирішення теми кохання у романі «Портрет
Доріана Грея».
|
|
68.
|
Позакласне читання. О.Вайльд.
Комедії.
|
|
69.
|
Контрольна робота. Твір за творчістю Е.Золя та О.Уайльда.
|
|
70.
|
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
протягом року.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий