Календарне планування уроків зарубіжної л-ри на 2017 – 2018 н.р. 10 клас

Зарубіжна література
10 клас – академічний рівень
(70 годин, 2 години на тиждень)
№ з\п
Дата
Тема уроку


Вступ. Із літератури реалізму
1.

Загальна характеристика розвитку культури та літератури ХІХ століття. Реалізм як напрям у світовій літературі. Розквіт реалістичної літератури, його зв’язок із розвитком природничих наук.
2.

Майстри соціальної прози: Стендаль, Оноре де Бальзак, Г.Флобер, Ч. Діккенс та інші. Роль художньої літератури в культурному та суспільному житті ХІХ ст.
3.

Позакласне читання. Тургенєв.
4.

Життєвий і творчий шлях Стендаля. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.
5.

Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів.
6.

Гостра критика режиму Реставрації.
7.

Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману.
8.

Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту.
9.

Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля.
10.

Виразне читання уривків роману «Червоне і чорне»(напамять).
11.

Контрольна робота. Твір за романом Стендаля «Червоне і чорне».
12.

Оноре де Бальзак – видатний французький письменник, основоположник соціального реалістичного роману. Бальзак і Україна.
13.

«Людська комедія» - грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини ХІХ ст., її проблематика й структура.
14.

Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.
15.

Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція і стиль твору.
16.

Життєвий і творчий шлях Чарльза Діккенса. Творчість письменника як одна з вершин англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції в його прозі.
17.

Місце роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині
Ч. Діккенса. Гуманізм письменника, його співчуття до принижених і знедолених, передовсім дітей.
18.

Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства. Розвінчання, «де романтизація» злочинного світу.
19.

Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30 – х років ХІХ ст. Провідні засоби індивідуалізації персонажів.
20.

Діккенс як майстер іронії і сарказму. Соціальна дієвість творчості Діккенса.
21.

Розвиток мовлення. Усний твір за романом Ч. Діккенса «Пригоди Олівера Твіста». Характеристика образів головних героїв твору.
22.

Контрольна робота. Тестування.
23.

Життєвий і творчий шлях Федора Достоєвського. Творчість письменника як одна з вершин російської і всесвітньої літератури.
24.

Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх творах.
25.

Роман «Злочин і кара» як втілення нового, поліфонічного типу художнього мислення, філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
26.

Еволюція образу Раскольнікова й розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини».
27.

Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини.
28.

Система образів роману, значення й символіка його назви.
29.

Розвиток мовлення. Твір-роздум щодо проблем, що порушуються в романі Ф.Достоєвського «Злочин і кара»(письмово).
30.

Узагальнення та систематизація вивченого.
31.

Контрольна робота. Тестування.
32.

Лев Толстой. Життєвий і творчий шлях письменника. Його духовні, творчі шукання та здобутки.
33.

Роман «Анна Кареніна». Основні проблеми твору. Паралелізм у композиції роману.
34.

Образи головних героїв роману «Анна Кареніна» в їхній психологічній глибині.
35.

Розвиток мовлення. Характеристика суперечливого образу Анни(усно).
36.

Образ Левіна, його автобіографічна складова.
37.

«Діалектика душі» толстовських героїв.
38.

Загальнолюдське значення роману «Анна Кареніна».
39.

Розвиток мовлення. Твір-роздум за творами Льва Толстого(письмово).
40.

Урок позакласного читання. Антон Чехов (1860-1905). «Скрипка Ротшильда». Роль підтексту та художньої деталі у зображенні трагізму «дрібниць людського життя».

41.

Контрольна робота. Тестування
42.

Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії середини ХІХст. Поняття про «декаданс».
43.

М.Некрасов. Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком.
44.

Поетичне новаторство Некрасова(«О шостій вчора завернув…», «Роздуми біля парадного підїзду», «Трійка», «На смерть Шевченка»).
45

ПЧ Поезія Ф. Тютчева
46.

Волт Вітмен – американський поет-новатор. Життєвий і творчий шлях письменника.
47.

Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша(верлібру). «Пісня про себе» - програмовий твір поета.
48.

Шарль Бодлер – французький поет другої половини ХІХст., пізній романтик і один із зачинателів символізму.
49.

Збірка «Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Традиційність і своєрідність вирішення проблеми «поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
50.

Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша «Вечорова гармонія».
51.

Символізм як літературний напрям останньої третини ХІХ – початку ХХст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів.
52.

Поль Верлен. Музичність як важлива ознака віршів Верлена, засіб прямого вираження інтуїтивно-емоційного, несвідомого, настроєвого.
53.

Сугестивний характер віршів «забуті арієти», 2так тихо серце плаче…», «Поетичне мистецтво».
54.

Артюр Рембо. Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у віршах «Відчуття», «Голосівки».
55.

Засоби поетичного самовираження у поезії «П’яний корабель».
56.

Виразне читання поезій М.Некрасова, Вітмена, Ш.Бодлера та ін.
57.

Контрольна робота. Тестування.
58.

Еміль Золя – французький письменник, теоретик натуралізму.
59.

Цикл романів Золя «Ругон-Маккари» - «природнича й соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії».
60.

Роман «Кар’єра Ругонів» як вступ до циклу, визначення в ньому її провідних тем і мотивів.
61.

Відображення художньої моделі часу й місця в ній родини Ругонів.
62.

Символіка червоного кольору у романі «Кар’єра Ругонів».
63.

Оскар Вайльд – письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.
64.

Роман «Портрет Доріана Грея» як осердя творчості письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Риси інтелектуального роману.
65.

Втілення різних форм естетизму в образах Безіла Голуорда, Генрі Оттона та Доріана Грея.
66.

Співвідношення краси й моралі в долі Доріана Грея. Чи може краса бути вільною від моралі, як таке вивільнення діє на особистість.
67.

Специфіка вирішення теми кохання у романі «Портрет Доріана Грея».
68.

Позакласне читання. О.Вайльд. Комедії.
69.

Контрольна робота. Твір за творчістю Е.Золя та О.Уайльда.
70.

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року.


Комментариев нет:

Отправить комментарий