Авторська програма гуртка «Вітамінка»
Пояснювальна записка
Майбутнє України – за поколінням, що нині в
школі опановує уроки життя, якість якого залежить від рівня розвитку життєвої
компетентності.
Мета й основний зміст гуртка «Вітамінка»
полягають в тому, щоб озброїти учнів знаннями про збереження здоров’я, навичками
надання першої допомоги навичками.
Першочерговими завданнями в
роботі гуртка є:
-
формувати позитивну мотивацію у підлітків на збереження
та поліпшення свого здоров’я;
-
пропаганда здорового, активного способу життя та фізично
розвинутої особистості;
-
розвиток духовності, виховання принципів гуманності,
набуття досвіду надання першої медичної допомоги, формування дружніх стосунків
у колективі;
-
формування знань з профілактики захворювань і
травматизму, вміння підтримувати своє здоров’я протягом всього життя;
-
сприяти розвитку волонтерського руху;
-
поліпшувати гігієнічне виховання, підвищувати теоретичні
та практичні знання з надання долікарської допомоги.
Програма розрахована на 1 рік навчання учнів 7 –
11 класів – 35 годин. Програма складається з чотирьох основних модулів:
-
лікарські рослини;
-
здоровий спосіб життя – твій вибір;
-
перша домедична допомога;
-
з історії Червоного Хреста та медичних знань.
При проведенні занять широко використовуються такі
методи і прийоми, як робота в малих групах, робота в парах, мозковий штурм,
рольові ігри, ділові ігри, дискусії,анкетування, коло ідей, розв’язування
проблемних і пізнавальних завдань, тренінгові вправи, рухливі ігри. До
проведення занять можна залучити значну кількість фахівців: медичні працівники,
психолог, біолог, спеціалісти Товариства Червоного Хреста України.
№
з п
|
Навчально-тематичний
план
|
Теорія
|
Практика
|
Всього
|
1
|
Вступ. Молодь обирає здоровий спосіб життя.
|
1
|
-
|
1
|
2
|
Лікарські рослини.
|
3
|
2
|
5
|
3
|
Здоровий спосіб життя – твій вибір.
|
6
|
4
|
10
|
4
|
Перша домедична допомога.
|
8
|
6
|
14
|
5
|
З історії Червоного Хреста та медичних знань.
|
3
|
1
|
4
|
6
|
Підсумкові заняття. Виступи. Громадський звіт про роботу гуртка.
|
1
|
-
|
1
|
|
Всього
|
22
|
13
|
35
|
Зміст
програми.
І рік навчання.
І. Вступ. Молодь обирає здоровий спосіб життя. (1 годин).
1. Мета і завдання роботи
гуртка. Проблема здоров’я в житті сучасного суспільства.
2. Особливості підліткового
віку.
3. Ризики в сучасному світі.
Як діяти в ситуації ризику.
4. Зустріч з психологом.
5. Індивідуальний здоровий
спосіб життя – складова реалізації твоєї особистості.
6. Виготовлення плакатів,
буклетів, підбір матеріалів.
ІІ. Модуль «Лікарські рослини». (5 годин).
Мета: вивчити цілющі властивості рослин рідного краю, скласти
ікебану, підготувати захист.
1. Людина і довкілля.
2. Екскурсія «Стежками
рідного краю».
3. Місцева рослинність.
4. Пошукова робота
«Подарунки богині Флори». Правила збирання і зберігання лікарських рослин.
5. Конкурс творів на тему
«Про що розповіли дерева (кущі, трави)?».
6. Лікарські рослини
України, рідного краю. Зустріч з біологом.
7. Виготовлення ікебани з лікарських
рослин «Скарбничка довголіття».
8. Підготовка художнього
захисту ікебани.
ІІІ. Модуль «Здоровий спосіб життя – твій вибір». (10 годин).
Мета: прищеплення підліткам почуття відповідальності за
підтримання оптимально доброго для
кожної особистості стану здоров’я. формування відповідальної особистої позиції
щодо недопустимості шкідливих звичок.
1. Людина та її здоров’я.
сучасний стан здоров’я населення планети, України, регіону. Визначення поняття
«здоров’я». Складові здоров’я.
2. Здоровий спосіб життя та
його складові.
3. Історія пізнання людиною
проблем свого здоров’я. валеологія – наука про здоров’я.
4. Харчування в житті
людини. Зустріч з медсестрою школи.
5. Режим дня, руховий режим.
Санітарно - гігієнічні вимоги в житті школяра.
6. Шкідливі звички та
запобігання їм. Здоров’я школяра і негативні та позитивні тенденції.
7. ВІЛ, СНІД, ІПСШ. Шляхи
передачі ВІЛ-інфекції. Зустріч з медпрацівниками.
8. Шляхи формування,
збереження і зміцнення здоров’я.
9. Перша долікарська
допомога в разі наркотичного, алкогольного отруєння.
10.
Репродуктивне
здоров’я.
11.
Права і обов’язки
громадянина у ставленні до власного здоров’я.
12.
Підготовка
сценарію виступів з пропаганди здорового способу життя, репетиції.
13.
Виготовлення плакатів, емблем, обладнання до виступів.
ІV. Модуль «Перша домедична допомога». (14 години).
Мета: сформувати у школярів навички першої
домедичної допомоги .
1. Значення першої
долікарської допомоги.
2. Рани. Види ран. Перша
допомога. Способи перенесення поранених.
3. Кровотеча. Види кровотеч. Перша допомога при кровотечах.
Правила накладання джгута.
4. Види перев’язок. Правила
накладання перев’язок.
5. Опіки. Види опіків.
Ступені опікових уражень. Перша допомога.
6. Переохолодження та
обмороження. Ступені обмороження. Перша
допомога.
7. Харчові та хімічні
отруєння. Перша допомога.
8. Ураження електричним
струмом, блискавкою. Перша допомога.
9. Перша допомога при укусах комах, змій та тварин.
10.
Допомога при
утопленні.
11.
Тепловий та
сонячний удари.
12.
Стан біологічної
та клінічної смерті. Втрата свідомості. Первинні реанімаційні заходи.
13.
Штучне дихання,
непрямий масаж серця.
14.
Вікторини,
конкурси на краще надання першої домедичної допомоги.
V. Модуль «З історії Червоного Хреста та медичних знань». (4 години).
Мета: розширити і поглибити знання
учнів про культуру здоров’я українського народу, розвиток медичних знань.
Ознайомити з історією та сучасністю Товариства Червоного Хреста, розвитком
волонтерства.
- Народні традиції здорового харчування
на Україні.
- Народні способи першої допомоги
в сучасній медицині та побуті.
- Історія виникнення Товариства Червоного Хреста і Червоного Півмісяця.
Прапор,емблема, їх функції.
- Основні принципи роботи
Товариства Червоного Хреста, декларації та договори.
- Розвиток червонохресного
руху на Україні.
- Міжнародне гуманітарне
право. Основні положення.
- Волонтерський рух.
- Робота Товариства Червоного
Хреста в сучасних умовах. Зустріч з представником Товариства Червоного
Хреста.
- Вікторини.
Підсумкові заняття. (1 годин).
Репетиції. Виступи перед школярами, батьками – громадський звіт про роботу
гуртка. Підготовка фото – та відеоматеріалів.
Очікувані
результати
1.Гуртківці
оволодіють:
- знаннями про здоров’я та його
збереження;
- навичками
надання
першої допомоги.
2.Члени
гуртка підготують:
- виступ агітбригади та пропагуватимуть
здоровий спосіб життя серед учнів школи та їх батьків шляхом виступів перед
школярами та на батьківських зборах;
- ікебану
з лікарських рослин та її захист;
-
реквізит, унаочнення для виступів.
3.Заняття в
гуртку сприятимуть:
- розвитку у учнів позитивної мотивації на
збереження та поліпшення здоров’я;
-
формуванню дружніх стосунків у колективі;
-
вихованню гуманності, соціальної активності.
Бібліографія.
1. Гора щук В.П. Валеологія.
Підручник для 10 – 11 класів загальноосвітніх шкіл. –К.: Генеза, 1998 р.
2. Міністерство освіти і
науки України. Науково – методичний центр середньої освіти. Програми для
творчих об’єднань
позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів.
Соціально-реабілітаційний напрям. Суми. ТОВ Видавництво
«АНТЕЙ». 2005 р., стор. 1 – 22,
122 – 137, 138 – 154.
3. Основи медичних знань.
Підручник для 10 – 11 класів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий