Календарне планування уроків зарубіжної л-ри на 2017 – 2018 н.р. 11 клас

                                Календарно-тематичне планування
11 клас. Академічний рівень (2 уроки на тиждень)

Дата
Тема (основний зміст) уроку
Примітки
І семестр
1.      

Основні тенденції розвитку драматургії наприкінці XIX – на початку ХХ ст. «Нова драматургія», її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки Г.Ібсена, А.Чехова, Дж. Б. Шоу.

2.      

Г.Ібсен – видатний норвезький драматург, творець «нової драми». Новаторство Ібсена-драматурга. «Ляльковий дім» - соціально-психологічна драма.

3.      

Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі «Ляльковий дім». Характеристика образу Нори

4.      

РМ Диспут: ваше особисте ставлення до вчинку Нори.

5.      

Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена в розвитку нової європейської
драматургії(«ібсенізм»).

6.      

Складність і неоднозначність художнього процесу І пол. ХХ ст. Модернізм як некласична модель культури, найповніше й найпослідовніше втілення естетико-художнього перевороту ХХ ст.

7.      

Авангардизм 1910-20-их років і здійснювана ним «революція в мистецтві», його основні течії (футуризм, кубізм, дадаїзм, експресіонізм, сюрреалізм). Доля реалізму в літературі І пол. ХХ ст. Елітарна та масова культура.

8.      

Ф. Кафка. Загальна характеристика творчості.

9.      

Концепція світу та людини в оповіданні «Перевтілення».

10.                        

Проблема метафоричного світобачення в оповіданні «Перевтілення». Символічність образного світу твору. Вплив Кафки на розвиток всесвітньої літератури.

11.                        

 Контрольна робота. Контрольний твір.

12.                        

Джеймс Джойс - видатний ірландський письменник-мо­дерніст. Характерні риси його творчості та їх прояв в есе «Джакомо Джойс». «Потік свідомості» та аналіз психології людини у психологічному есе «Дж?комо Джойс».

13.                        

Джерела «потоку свідомості» в есе. Спроба «реставрації» сюжету твору. Вплив Джойса на всесвітню літературу.

14.                        

Контрольна робота.

15.                        

Михайло Олександрович Булгаков - видатний російський письменник. Булгаков і Київ.

16.                        

«Майстер і Маргарита». Особливості композиції твору.

17.                        

«Московські» та «єршалаїмські» розділи твору та художні засоби їхнього зв’язку.

18.                        

Проблематика роману. Характеристика головних образів твору.

19.                        

РМ (письмово) складання цитатної характеристики (або анкети) образів Майстра та Маргарити.

20.                        

Воланд і його свита. «Магічний реалізм» у творі. Особистість і влада, різні аспекти потрактування проблеми їхніх взаємовідносин


21.                        

Загальна характеристика творчості Р.М.Рільке. «Орфей, Евредіка, Гермес», «Ось дерево звелось»

22.                        

Загальна характеристика творчості. Аполлінера. «Лорелея», «Міст Міробо», «Зарізана голубка і водограй»

23.                        

Загальна характеристика творчості Ф.Гарсіа Лорки. «Балада про чорну тугу», «Гітара», «Газела про темну смерть», «Касида про сон під зорями»

24.                        

«Срібна доба» російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій та шкіл у поезії. Поети поза літературними угрупуваннями. Трагічні долі митців «срібної доби»

25.                        

Загальна характеристика творчості О.Блока. «Незнайома», «Весно, весно, без меж і без краю», «Скіфи»

26.                        

Загальна характеристика творчості Анни Ахматової. «Довкола жовтий вечір ліг», «дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм»

27.                        

Загальна характеристика творчості  Б.Пастернака. «Визначення поезії, «По стіні збігали стрілки…», «Зимова ніч»

28.                        

РМ Виразне читання віршів.

29.                        

ПЧ Сторінками художньої літератури І половини ХХ ст.



30.                        

Контрольна робота

31.                        

 Двоплановість світу після Другої світової війни та її зв’язки із розвитком культурного і літературного процесу.  
 Див. програма
32.                        

 Нові явища та тенденції  в світовій літературі 1960-70-х років.
 Див. програма
ІІ семестр
33.                        

Бертольт Брехт - видатний німецький письменник. «Епічний театр» Брехта, його теоретичні засади та творча практика.

34.                        

Проблематика та художні особливості п’єси «Життя Галілея».

35.                        

Неоднозначність образу Галілея. Інтелектуальний характер драми.

36.                        

А. Камю – французький письменник, лауреат Нобелівської премії. Його філософські й естетичні погляди. Роман “Чума” як еволюція “від естетики абсурду до естетики бунту». Композиція твору.

37.                        

Проблема вибору людини в межовій ситуації та особливості відповідальності за цей вибір.



38.                        

РМ (усно) Характеристика основних образів роману. Проблема вибору у творі.



39.                        

Роман “Чума” як узагальнене трактування зла в контексті людського буття і як ствердження необхідності боротьби з ним при неможливості повного й остаточного подолання.

40.                        

РМ (письмово) Філософія екзистенціалізму в цитатах з роману «Чума».

41.                        

 Особливості поетики й стилю.  Уроки Альбера Камю.


42.                        

Е. Хемінгуей – видатний американський письменник. «Старий і море» -  повість-притча про людину. Образ Сантьяго.

43.                        

«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст повісті. Місце Хемінгуея в американській і всесвітній літературі.

44.                        

Контрольна робота. Контрольний твір.

45.                        

Своєрідність японської літератури 20 ст. Кавабата Ясунарі - «красою Японії народжений». Вишукана простота стилю письменника.

46.                        

Відображення національної естетики та етики в ро­мані «Тисяча журавлів».

47.                        

Чайна церемонія та її доля у 20 ст. як утілення глобалізації та вульгаризації національного колориту.

48.                        

Інтенсивний розвиток латиноамериканської літератури в 2 пол. 20 ст. Г.Гарсіа Маркес – відомий колумбійський письменник, лауреат Нобелівської премії.

49.                        

Роман “Сто років самотності” як твір “магічного реалізму”.

50.                        

Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси «магічного реалізму» в романі «Сто років самотності».

51.                        

Проблематика та система образів твору. Родина Буендіа у художньому часі й просторі твору.

52.                        

Контрольна робота. Роль інакомовлення в літературі ХХ століття (на матеріалі вивчених творів).

53.                        

Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ другої половини ХХ ст., його тео­ретичні засади й художня (літературна) практика.

54.                        

Мистецтво постмодернізму та його стосунки з елітарною та масовою культурою. Найяскравіші представники постмодерністської прози.

55.                        

М.Павич – сербський письменник-постмодерніст. Утілення в оповіданні «Дамаскин» рис постмодернізму.

56.                        

Використання фактів візантійської та поствізантійської культури («віртуальний історизм») як характерна ознака творчості М.Павича.

57.                        

П.Зюскінд – сучасний письменник-постмодерніст. Риси постмодернізму в повісті «Запахи, або Історія одного вбивці»: «віртуальний історизм» («імітація» світогляду Франції доби Просвітництва); захоплюючий детективний сюжет, можливість багатьох варіантів інтерпретації тощо.

58.                        

Образ Гренуя та його літературні прототипи (крихітка Цахес, персонажі Ч.Діккенса і т.д.).

59.                        

Контрольна робота


60.                        

Сучасний літературний процес.
Співіснування і взаємодія різних стилів, напрямів, течій.

Програма
61.                        

Помітні сучасні літературні явища: творчість Ричарда Баха, Зюскінда, Паоло Коельо, Італо Кальвіно, Мілана Кундери, Харукі Муракамі, Януша Вишневського та ін.

62.                        

ПЧ Література початку ХХІ ст.

63.                        

РМ Захист проекту «Книга, без якої я не уявляю свого життя»

64.                        

Узагальнення та систематизація вивченого. Найвидатніші здобутки світової літератури доби античності, Середньовіччя та Відродження

65.                        

Найвидатніші здобутки світової літератури ХVII і ХVIIІ століть, а також ХІХ століття (доба романтизму)

66.                        

Найвидатніші здобутки світової літератури ХІХ століття (доби реалізму та раннього модернізму)

67.                        

Найвидатніші здобутки світової літератури ХХ – початку ХХІ століття (у т.ч. сучасного літературного процесу)

68.                        

Підсумковий урок.


69.                        

Підсумковий урок.


70.                        

Резервний час.


На навчальний рік
На І семестр
На ІІ семестр
6 контрольних робіт 
3 контрольні роботи:
·        1 письмовий контрольний твір (класний)
·                2 контрольних роботи (тести або відповіді на питання)
3 контрольні роботи:
·        1 письмовий контрольний твір (класний)
·                2 контрольних роботи (тести або відповіді на питання)
Розвиток мовлення – 4 год.
Розвиток мовлення – 2 год. (1 – усний, 1 – письмові)
Розвиток мовлення – 2 год. (1 – усних, 1 – письмовий)
Позакласне читання – 2 год.
Позакласне читання – 1 год.
Позакласне читання – 1 год.
І.3 Рекомендації щодо можливих видів контрольних робіт і контрольних робіт із розвитку мовлення:
1.3.1 Можливі види контрольних робіт:
·                   тестування;
·                   відповіді на запитання;
·                   контрольний літературний диктант;
·                   анкета головного героя;
·                   комбінована контрольна робота тощо;
·                   письмові контрольні твори.

1.3.2 Можливі види контрольних робіт із розвитку мовлення:
·                   добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору;
·                   введення власних описів в інтер’єр, портрет, пейзаж у вже існуючому творі;
·                   усний переказ оповідання, епізоду твору;
·                   твір-характеристика персонажа;написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом;
·                   написання вітального слова на честь літературного героя, автора тощо;
·                   твір-опис за картиною;
·                   складання тез літературно-критичної статті (параграфа підручника);
·                   підготовка проекту (з можливим використанням мультимедійних технологій) – індивідуального чи колективного – з метою представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань письменника тощо;
·                                       складання анкети головного героя, цитатних характеристик, конспекту, рецензії, анотації;
·                   написання реферату;
·                   ідейно-художній аналіз літературного  твору;
·                   написання листа авторові улюбленої книжки;
·                   інсценізація твору (конкурс на кращу інсценізацію уривка твору) тощо.



Комментариев нет:

Отправить комментарий