Календарно-тематичне
планування
11 клас. Академічний
рівень (2 уроки на тиждень)
№
|
Дата
|
Тема (основний зміст) уроку
|
Примітки
|
|
І семестр
|
||||
1.
|
Основні тенденції розвитку драматургії наприкінці XIX – на початку ХХ ст.
«Нова драматургія», її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки
Г.Ібсена, А.Чехова, Дж. Б. Шоу.
|
|||
2.
|
Г.Ібсен – видатний норвезький драматург, творець «нової драми».
Новаторство Ібсена-драматурга. «Ляльковий дім» - соціально-психологічна
драма.
|
|||
3.
|
Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п’єсі
«Ляльковий дім». Характеристика образу Нори
|
|||
4.
|
РМ Диспут: ваше особисте
ставлення до вчинку Нори.
|
|||
5.
|
Новаторство Ібсена-драматурга. Роль Ібсена в розвитку нової європейської
драматургії(«ібсенізм»).
|
|||
6.
|
Складність і неоднозначність художнього процесу І пол. ХХ ст. Модернізм
як некласична модель культури, найповніше й найпослідовніше втілення
естетико-художнього перевороту ХХ ст.
|
|||
7.
|
Авангардизм 1910-20-их років і здійснювана ним «революція в мистецтві»,
його основні течії (футуризм, кубізм, дадаїзм, експресіонізм, сюрреалізм).
Доля реалізму в літературі І пол. ХХ ст. Елітарна та масова культура.
|
|||
8.
|
Ф. Кафка. Загальна характеристика творчості.
|
|||
9.
|
Концепція світу та людини в оповіданні «Перевтілення».
|
|||
10.
|
Проблема метафоричного світобачення в оповіданні «Перевтілення».
Символічність образного світу твору. Вплив Кафки на розвиток всесвітньої
літератури.
|
|||
11.
|
Контрольна
робота. Контрольний твір.
|
|||
12.
|
Джеймс Джойс - видатний ірландський письменник-модерніст. Характерні
риси його творчості та їх прояв в есе «Джакомо Джойс». «Потік свідомості» та
аналіз психології людини у психологічному есе «Дж?комо Джойс».
|
|||
13.
|
Джерела «потоку свідомості» в есе. Спроба «реставрації» сюжету твору.
Вплив Джойса на всесвітню літературу.
|
|||
14.
|
Контрольна робота.
|
|||
15.
|
Михайло Олександрович Булгаков - видатний російський письменник. Булгаков
і Київ.
|
|||
16.
|
«Майстер і Маргарита». Особливості композиції твору.
|
|||
17.
|
«Московські» та «єршалаїмські» розділи твору та художні засоби їхнього
зв’язку.
|
|||
18.
|
Проблематика роману. Характеристика головних образів твору.
|
|||
19.
|
РМ (письмово) складання цитатної
характеристики (або анкети) образів Майстра та Маргарити.
|
|||
20.
|
Воланд і його свита. «Магічний реалізм» у творі. Особистість і влада,
різні аспекти потрактування проблеми їхніх взаємовідносин
|
|||
21.
|
Загальна характеристика творчості Р.М.Рільке. «Орфей, Евредіка, Гермес»,
«Ось дерево звелось»
|
|||
22.
|
Загальна характеристика творчості. Аполлінера. «Лорелея», «Міст Міробо»,
«Зарізана голубка і водограй»
|
|||
23.
|
Загальна характеристика творчості Ф.Гарсіа Лорки. «Балада про чорну
тугу», «Гітара», «Газела про темну смерть», «Касида про сон під зорями»
|
|||
24.
|
«Срібна доба» російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій
та шкіл у поезії. Поети поза літературними угрупуваннями. Трагічні долі
митців «срібної доби»
|
|||
25.
|
Загальна характеристика творчості О.Блока. «Незнайома», «Весно, весно,
без меж і без краю», «Скіфи»
|
|||
26.
|
Загальна характеристика творчості Анни Ахматової. «Довкола жовтий вечір
ліг», «дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм»
|
|||
27.
|
Загальна характеристика творчості
Б.Пастернака. «Визначення поезії, «По стіні збігали стрілки…», «Зимова
ніч»
|
|||
28.
|
РМ Виразне читання віршів.
|
|||
29.
|
ПЧ Сторінками художньої
літератури І половини ХХ ст.
|
|||
30.
|
Контрольна робота
|
|||
31.
|
Двоплановість світу після Другої
світової війни та її зв’язки із розвитком культурного і літературного
процесу.
|
Див. програма
|
||
32.
|
Нові явища та тенденції в світовій літературі 1960-70-х років.
|
Див. програма
|
||
ІІ семестр
|
||||
33.
|
Бертольт Брехт - видатний німецький письменник. «Епічний театр» Брехта,
його теоретичні засади та творча практика.
|
|||
34.
|
Проблематика та художні особливості п’єси «Життя Галілея».
|
|||
35.
|
Неоднозначність образу Галілея. Інтелектуальний характер драми.
|
|||
36.
|
А. Камю – французький письменник, лауреат Нобелівської премії. Його
філософські й естетичні погляди. Роман “Чума” як еволюція “від естетики
абсурду до естетики бунту». Композиція твору.
|
|||
37.
|
Проблема вибору людини в межовій ситуації та особливості відповідальності
за цей вибір.
|
|||
38.
|
РМ (усно) Характеристика основних образів роману.
Проблема вибору у творі.
|
|||
39.
|
Роман “Чума” як узагальнене
трактування зла в контексті людського буття і як ствердження необхідності
боротьби з ним при неможливості повного й остаточного подолання.
|
|||
40.
|
РМ (письмово) Філософія
екзистенціалізму в цитатах з роману «Чума».
|
|||
41.
|
Особливості поетики й стилю. Уроки Альбера Камю.
|
|||
42.
|
Е. Хемінгуей – видатний американський письменник. «Старий і море» - повість-притча про людину. Образ Сантьяго.
|
|||
43.
|
«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст повісті. Місце
Хемінгуея в американській і всесвітній літературі.
|
|||
44.
|
Контрольна робота. Контрольний твір.
|
|||
45.
|
Своєрідність японської літератури 20 ст. Кавабата Ясунарі - «красою
Японії народжений». Вишукана простота стилю письменника.
|
|||
46.
|
Відображення національної естетики та етики в романі «Тисяча журавлів».
|
|||
47.
|
Чайна церемонія та її доля у 20 ст. як утілення глобалізації та
вульгаризації національного колориту.
|
|||
48.
|
Інтенсивний розвиток латиноамериканської літератури в 2 пол. 20 ст.
Г.Гарсіа Маркес – відомий колумбійський письменник, лауреат Нобелівської
премії.
|
|||
49.
|
Роман “Сто років самотності” як твір “магічного реалізму”.
|
|||
50.
|
Органічне поєднання буденного й фантастичного як характерні риси
«магічного реалізму» в романі «Сто років самотності».
|
|||
51.
|
Проблематика та система образів твору. Родина Буендіа у художньому часі й
просторі твору.
|
|||
52.
|
Контрольна робота. Роль інакомовлення в літературі
ХХ століття (на матеріалі вивчених творів).
|
|||
53.
|
Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ другої половини ХХ
ст., його теоретичні засади й художня (літературна) практика.
|
|||
54.
|
Мистецтво постмодернізму та його стосунки з елітарною та масовою
культурою. Найяскравіші представники постмодерністської прози.
|
|||
55.
|
М.Павич – сербський письменник-постмодерніст. Утілення в оповіданні
«Дамаскин» рис постмодернізму.
|
|||
56.
|
Використання фактів візантійської та поствізантійської культури
(«віртуальний історизм») як характерна ознака творчості М.Павича.
|
|||
57.
|
П.Зюскінд – сучасний письменник-постмодерніст. Риси постмодернізму в
повісті «Запахи, або Історія одного вбивці»: «віртуальний історизм»
(«імітація» світогляду Франції доби Просвітництва); захоплюючий детективний
сюжет, можливість багатьох варіантів інтерпретації тощо.
|
|||
58.
|
Образ Гренуя та його літературні прототипи (крихітка Цахес, персонажі
Ч.Діккенса і т.д.).
|
|||
59.
|
Контрольна робота
|
|||
60.
|
Сучасний літературний процес.
Співіснування і взаємодія різних стилів, напрямів, течій.
|
Програма
|
||
61.
|
Помітні сучасні літературні явища: творчість Ричарда Баха, Зюскінда,
Паоло Коельо, Італо Кальвіно, Мілана Кундери, Харукі Муракамі, Януша
Вишневського та ін.
|
|||
62.
|
ПЧ Література початку ХХІ
ст.
|
|||
63.
|
РМ Захист проекту «Книга, без
якої я не уявляю свого життя»
|
|||
64.
|
Узагальнення та систематизація вивченого. Найвидатніші здобутки світової
літератури доби античності, Середньовіччя та Відродження
|
|||
65.
|
Найвидатніші здобутки світової літератури ХVII і ХVIIІ століть, а також
ХІХ століття (доба романтизму)
|
|||
66.
|
Найвидатніші здобутки світової літератури ХІХ століття (доби реалізму та
раннього модернізму)
|
|||
67.
|
Найвидатніші здобутки світової літератури ХХ – початку ХХІ століття (у
т.ч. сучасного літературного процесу)
|
|||
68.
|
Підсумковий урок.
|
|||
69.
|
Підсумковий урок.
|
|||
70.
|
Резервний час.
|
|||
На
навчальний рік
|
На
І семестр
|
На
ІІ семестр
|
6 контрольних
робіт
|
3 контрольні роботи:
·
1 письмовий контрольний твір (класний)
·
2
контрольних роботи (тести або відповіді на питання)
|
3 контрольні роботи:
·
1 письмовий контрольний твір (класний)
·
2 контрольних роботи (тести або відповіді на питання)
|
Розвиток мовлення
– 4 год.
|
Розвиток мовлення
– 2 год. (1
– усний, 1 – письмові)
|
Розвиток мовлення
– 2 год. (1 – усних, 1 – письмовий)
|
Позакласне читання
– 2 год.
|
Позакласне читання
– 1 год.
|
Позакласне читання
– 1 год.
|
І.3 Рекомендації щодо
можливих видів контрольних робіт і контрольних робіт із розвитку мовлення:
1.3.1 Можливі види
контрольних робіт:
·
тестування;
·
відповіді на запитання;
·
контрольний літературний диктант;
·
анкета головного героя;
·
комбінована контрольна робота тощо;
·
письмові контрольні твори.
1.3.2 Можливі види контрольних робіт із розвитку мовлення:
·
добір прислів’їв, крилатих виразів,
фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору;
·
введення власних описів в інтер’єр,
портрет, пейзаж у вже існуючому творі;
|
·
усний переказ оповідання, епізоду твору;
·
твір-характеристика персонажа;написання
асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом;
·
написання вітального слова на честь
літературного героя, автора тощо;
·
твір-опис за картиною;
·
складання тез літературно-критичної статті
(параграфа підручника);
·
підготовка проекту (з можливим
використанням мультимедійних технологій) – індивідуального чи колективного –
з метою представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань
письменника тощо;
·
складання анкети
головного героя, цитатних характеристик, конспекту, рецензії, анотації;
·
написання реферату;
·
ідейно-художній аналіз літературного твору;
·
написання листа авторові улюбленої книжки;
·
інсценізація твору (конкурс на кращу
інсценізацію уривка твору) тощо.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий